Više od 92 odsto svih auto-servisa u Srbiji su takozvani slobodni servisi, odnosno nisu među ovlašćenim u mrežama proizvođača vozila. To praktično znači da im je znatno otežan pristup tehničkim informacijama, modernim tehnologijama i trendovima, čime se proširuje jaz između njih i onih kojima principal omogućava stalno usavršavanje. Da bi se situacija u tom pogledu popravila, firma Ferdinand Bilstein South East Europe realizovala je projekat pod nazivom ECAP. U pitanju je prvi školski centar za obuku i usavršavanje slobodnih servisera u Srbiji, koji je počeo sa radom septembra 2012. godine. Za svega dve godine u njemu je održano oko 80 obuka koje je pohađalo više od 530 polaznika iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Mađarske. ECAP centar realizovan je pod pokroviteljstvom nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj, a u saradnji sa Zanatskom komorom iz Dortmunda. U njegovom radu učestvuju stručni predavači iz Nemačke i domaći, sertifikovani treneri, koji polaznicima uspešno prenose teorijska i praktična znanja iz oblasti mehatronike.
Na ovaj način je obezbeđeno da serviseri, u uslovima kada se od njih očekuje da održe visoke standarde bezbednosti, zadovoljstvo korisnika i kvalitet usluge, dođu do adekvatnog znanja, opreme i alata, odnosno da uz sebe imaju visokoodgovoran i sposoban sistem koji će im pružiti podršku u svim oblastima poslovanja i omogućiti njihov dalji razvoj. ECAP obuke obuhvataju osnove elektrike, automatske menjače, DSG menjače, upravljanje dizel motorima, upravljanje benzinskim motorima, sisteme klimatizacije na vozilima, CAN i LIN bus komunikacije, osnove elektronike, elektroniua komfora, menadžemnt radionica, senzore i aktuatore, aktine sisteme bezbednosti, pasivne sisteme bezbednosti, dijagnostiku kontrolnih jedinica, sisteme pinjenja i paljenja, oslanjanje i dijagnostiku vibracija.
Ovo praktično znači da tehničke obuke pokrivaju kompletnu arhitekturu savremenih vozila, uz poseban fokus na savremene sisteme i dijagnostiku novih sistema i komponenata. Obuke su podeljene po sistemima, tako da jedna obuka obuhvata teorijska i praktična znanja vezana za pojedini sistem na vozilima, bez obzira na proizvođača vozila. Sve tehničke obuke su koncipirane na isti način. Za teorijski deo obuke, potreban za osnovno razumevanje teme, rezervisano je oko 30 odsto vremena, dok se ostatak vremena provodi u praktičnom radu na vozilima. Ovaj, praktični deo, obavlja se u malim grupama (najviše pet učesnika obuke radi na jednom vozilu) na vozilima i trening maketama koje su namenjene temi. U ECAP-u se koriste vozila koja su obezbeđena isključivo za potrebe obuke i koja su posebno pripremljena za njeno izvođenje, kao i specijalne trening makete. Prilikom praktičnog rada, svaka grupa koja radi na vozilu ima na raspolaganju svu potrebnu opremu i alat, od dijagnostičkog uređaja i osciloskopa do svih ostalih potrebnih mernih uređaja.
Na kraju obuke dobija se sertifikat koji overava ECAP i Zanatska komora iz Dortmunda, pa je stečeno znanje priznato i van granica Srbije.