Početkom ove godine u jednom od tekstova posvećenih analizi domaćeg automobilskog tržišta, naveli smo da: „ako se po jutru dan poznaje, onda ova godina i neće biti tako loša po uvoznike i prodavce novih automobila“. Čini se da je ova izreka itekako potvrđena jer je nakon šest meseci kupcima u Srbiji isporučeno 26,49 odsto vozila više nego u isto vreme lane. Prevedeno u brojke, od januara do juna prodato je 13.670 vozila, što je najbolji rezultat u poslednjih pet godina. Najveća zasluga pripada Fiatu, Škodi, Volkswagenu i Renaultu koji su srpskim kupcima isporučili 6.388 automobila, što je skoro polovina ukupne prodaje (46,73 odsto). Renault je u odnosu na prvih šest meseci prošle godine, povećao isporuke za 477 primeraka, odnosno za 69,33 odsto, Fiat za 468 vozila – 28,26 odsto, Volkswagen za 208 automobila – 20,95 odsto, dok je Škoda imala “minus” od dva isporučena vozila (-0,11 odsto). Posmatrajući prema broju vozila i prema procentu uvećanja prodaje, najveći iskorak je napravio Hyundai sa neverovatnih 556,94 odsto, odnosno 812 vozila više, ali sve postaje mnogo jasnije kada se ima u vidu da je u prvih šest meseci 2015. godine na domaćem tržištu isporučeno svega 144 automobila ovog južnokorejskog proizvođača. Najveći gubitnik je Mazda čija je prodaja za skoro trećinu (31,29 odsto) manja (97 vozila manje), a nije se proslavila ni Kia sa padom isporuka za 18,65 odsto (-91 primerak).
Kada govorimo o najtraženijim modelima, tu je situacija potpuno jasna. Neprikosnoven je domaći Fiat 500L za koga se u prvoj polovini ove godine odlučilo 846 kupaca, a zatim slede Škoda Octavia, Renault Clio, Dacia Sandero i tako dalje. Zanimljivo je da deset najprodavanijih modela čini više od trećine ukupne prodaje (36,47 odsto), a samo Fiat 500L 6,18 odsto.
Uprkos činjenici da podaci o prodaji stižu iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, ipak ih delimično treba prihvatiti sa rezervom. Naravno, razlog je reeksport vozila koji se prikazuje kao prodaja na domaćem tržištu. Praktično niko ne može sa sigurnošću da kaže koliko se tako prodatih vozila vodi u domaćoj statistici, ali čak ni to ne može da umanji ostvareni uspeh u odnosu na prethodne dve godine. Dakle, stvari se kreću u dobrom pravcu, pa imamo pravo da se nadamo da će tako biti i ubuduće.