Prodaja vozila od januara do jula 2016. godine

16.08.2016.

Čini se da su uvoznici i prodavci novih vozila „uhvatili dobar zalet“ jer ne posustaju ni u letnjim mesecima. Kada su u martu ove godine premašili brojku od 2.000 isporučenih automobila, bilo je onih koji su sumnjali da će takav tempo zadržati. Podaci o prodaji u julu 2016. ih apsolutno demantuju. U ovom mesecu isporučen je 2.131 automobil. Istina, Ukupna prodajato je za 22,19 odsto manje nego u junu (-608 primeraka), ali je, imajući u vidu sve što se dešavalo poslednjih godina, ostvaren, u najmanju ruku, zadovoljavajući rezultat. Štaviše, ukupne isporuke za sedam meseci dostigle su 15.801 automobil, što je za četvrtinu više nego lane u isto vreme (+25,57 odsto).

UčešćeNaravno, kao i dosad, „perjanice“ na srpskom automobilskog tržišta su Fiat, Škoda, Renault, Volkswagen, Opel, Hyundai i Dacia čija prodaja čini 68,19 odsto ukupnih isporuka novih vozila na ovdašnjem tržištu. To su marke koje Fiatsu prešle granicu od 1.000 isporučenih vozila. U odnosu na prošlogodišnjih sedam meseci, Fiat je povećao prodaju za 27,6 odsto, Volkswagen za 20,3, Škoda je malo podbacila – minus 1,8 odsto, dok je Renault ostvario skok za 78,09 Škodaodsto. Što je još zanimljivije, sa 1.398 isporučenih vozila, približio se rezultatu iz 2008. godine (1.516), što je do skoro bilo apsolutno nezamislivo.

RenaultKada govorimo o najprodavanijim modela, tu je domaći Fiat 500L i dalje neprikosnoven i sa 964 isporučena primerka, najbližem konkurentu (Škoda Octavia) beži za 37 odsto, odnosno zasad ima 260 kupaca više. Ipak, u prvih Najprodavanijideset nalaze se čak tri Škodina modela – Octavia, Rapid i Fabia, čija prodaja čini čak 11 odsto ukupne prodaje na srpskom tržištu novih automobila.

TabelaNa kraju, još jednom ponavljamo da, uprkos činjenici da podaci o prodaji stižu iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, postoji i određena rezerva. Naravno, razlog je reeksport vozila koji se prikazuje kao prodaja na domaćem tržištu. Do podataka u ovoj sferi prodaje teško je doći, pa “iznad” čitave situacije ostaje veliki znak pitanja, koliko je zapravo situacija bolja, odnosno koliki je realno ostvareni napredak. Ono što je sigurno i svakako raduje, jeste činjenica da je tržište,nakon nekoliko godina, zaista počelo da se budi.