Najnoviji aduti Opela koji već uspešno „koračaju“ evropskim tržištem, nedavno su i zvanično predstavljeni domaćoj javnosti. Uz brojne podatke o povećanoj prodaji, kako u svetu tako i kod nas, na konferenciji za štampu predstavnici kompanije Opel, Dragan Nenadović, direktor predstavništva Opela za Srbiju, Bugarsku, Makedoniju, Crnu Goru i Albaniju, Miroslav Vrcelj, menadžer flotne prodaje i Nenad Buha, menadžer prodaje, upoznali su prisutne sa novim Opelom Mokka X i Zafirom.
Nova Opel Mokka X je možda malih dimenzija (duga samo 4,28 metara), ali je ovaj SUV iz B segmenta definitivno veliki kada je popularnost u pitanju – rekao je Miroslav Vrcelj. Prethodnik najnovijeg hita, prva generacija Mokke, zabeležila je više od 600.000 porudžbina od lansiranja na tržište, 2012. godine. Sada nova Opel Mokka X nastoji još više da dobije na popularnosti. Pored nedavno lansirane nove generacije 1,6-litarskih „bešumnih dizela“, nova Mokka X će takođe proširiti svoju benzinsku ponudu sa novom generacijom 1,4-litarskog Direct Injection Turbo agregata, koji će doći u kombinaciji sa automatskom transmisijom, Start/Stop sistemom i pogonom na sve točkove. Ovo je prvi model koji će uvesti identifikacionu oznaku u ovaj segment za buduće Opelove SUV i krosover modele. Reč je o oznaci „X“ koja naglašava više avanturistički i robusniji aspekt ličnosti Opelovog krosovera, svojstven za tradicionalnije karoserijske stilove.
Novi izgled prednjeg dela je u skladu sa Opelovim novim dizajnom, uključujući horizontalnu masku hladnjaka u formi krila i oštar potpis u obliku dvostrukog krila u vidu LED dnevnih svetala. Anfas je takođe dobio preciznije i elegantnije urađene površine sa manje plastičnih insertacija. Ovo je Mokki X dalo širu, čvršću i snažniju pojavu. Tema se nastavlja pozadi sa novim potpisom u vidu dvostrukog krila, ovoga puta u signalnim svetlima, opciono dostupnim u LED tehnologiji. Bokovi su zadržali lepo oblikovane i elegantne forme, ali i sportsku notu sa mišićavim i atletskim donjim linijama karoserije, čiji efekat pojačava tipično Opelovo „sečivo“, koje se pruža ka gore prema zadnjem delu vozila. Nove jarke boje poput „Amber Orange“ narandžaste ili „Absolute Red“ crvene, dodatno doprinose poželjnosti Mokke X. Što se unutrašnjosti tiče, ambijent Mokke X je u potpunosti redefinisan. Kompletno nova armaturna tabla, inspirisana novom Astrom, ima ovde svoju premijeru. Nova instrument tabla je organizovana oko horizontalnije oblikovanih elemenata. Izgleda jednostavnije i čistije, a u isto vreme oštrije i preciznije kada je reč o završnoj obradi.
Nakon uvođenja nove generacije 1,6-litarskih „bešumnih dizela“ sa 81 kW/110 ks i 100 kW/136 ks, pogonski portfolio ovog Opelovog SUV-a će biti proširen i što se benzinaca tiče. Nova generacija 112 kW/152 ks 1,4-litarskog Direct Injection Turba, koji je nedavno debitovao u novoj Astri, biće dostupna u kombinaciji sa šestostepenom automatskom transmisijom, Start/Stop sistemom i adaptivnim pogonom na sve točkove (emisija CO2 i prosečna potrošnja goriva po preliminarnim podacima iznose: 154 g/km, 6,6 l/100 km). Tehnologija pogona na sve točkove sa elektromagnetnim kvačilom sa više lamela je inteligentna i efikasna. Kada je vozna površina suva, prednji točkovi pogone vozilo, što znači da potrošnja goriva ostaje niska. U zavisnosti od uslova na putu, pogonska snaga se neprimetno može prebaciti sa 100 odsto prednjeg pogona na suvim putevima, na maksimalnu distribuciju obrtnog momenta u vrednosti 50 odsto napred i 50 pozadi, u slučajevima kada je primera radi, put prekriven debelim slojem vode.
Pored pogonskog sistema na sve točkove, Opelovi inženjeri su još jednom ispoštovali Opelovu strategiju kada je reč o inovativnim tehnologijama, dostupnim širokoj grupi kupaca, i to uvođenjem adaptivnih LED farova (Adaptive Forward Lighting LED). Novi AFL LED sistem automatski prilagođava osvetljavajuće obrasce aktuelnoj situaciji prilikom vožnje, tako da pruža najbolje moguće performanse bez da zaslepljuje ostale učesnike u saobraćaju. Poseduje devet različitih funkcija/obrazaca osvetljenja, kao štu su gradsko svetlo, svetlo za otvoren put, turistički režim, funkcija za prolaske krivina, podržavajuće/manevarsko svetlo i svetlo za režim stajanja (eko). Ovaj LED sistem zamenjuje prethodni BiXenon AFL. S jedne strane, LED tehnologija obezbeđuje kvalitet osvetljenja koji omogućava viđenje „pravih“ boja, što doprinosi vizuelnom komforu. Pored toga, s obzirom na to da nema mehaničkih operacija unutar kućišta svetala, ona su brža i preciznija u reakciji, a isto tako i veoma pouzdana u dužem vremenskom periodu.
Dalje, nova generacija Opel Eye prednje kamere sa višom rezolucijom i moćnijim procesuiranjem slike ima pozitivan uticaj na sve funkcije koje podržava, uključujući asistenciju dugih svetala (High Beam Assist) LED AFL sistema osvetljenja. Indikacija rastojanja napred (Following Distance Indication) koristi prednju kameru da detektuje vozila ispred koja su u pokretu, a upozorenje prednjeg sudara (Forward Collision Alert) je sada poboljšano reflektivnim LED displejem za upozorenje (LED Alert Display). Kada se rastojanje između automobila i vozila ispred prebrzo smanjuje, crvene LED diode se reflektuju u vetrobranu. Pored toga, zvučno upozorenje obaveštava vozača da je kočenje neophodno. Upozorenje neželjenog izlaska iz vozne trake (Lane Departure Warning) se automatski aktivira pri brzinama preko 60 km/h i upozorava vozača u slučaju da nenamerno izlazi iz vozne trake, i to putem vizuelnog signala na instrument panelu i zvučnog upozorenja. Nova Mokka X može takođe da se pohvali time što je jedan od najkomfornijih automobila u B SUV segmentu. Kao što je slučaj sa većinom Opelovih modela, AGR (Ekspertska kampanja za zdravija leđa) testirana i sertifikovana ergonomska sedišta, jedinstvena u ovom segmentu, učiniće duga putovanja i ekskurzije po teškom terenu krajnje prijatnim. Mokka X je takođe dobila još jednu komponentu zaduženu za komfor: Otvaranje bez ključa (Keyless Open and Start). Stvar je u tome što vozač ne mora aktivno da pritisne dugme da bi otvorio ili otključao svoj automobil. Sve što treba da „uradi“ je da zadrži ključ u džepu ili tašni i pritisne malo dugme na bilo kojoj ručki vrata da bi aktivirao ili deaktivirao pristup putničkom odeljku ili prtljažniku vozila. Interfejs vozila za stavljanje motora u pogon takođe funkcioniše bez ključa. Početna cena za ovaj automobil je 17.900 evra sa PDV-om.
Još otkada je Opel uveo svoj revolucionarni integrisani sistem sedam sedišta u segment kompaktnih vanova 1999., Opel Zafira je okarakterisana kao jedinstvena mešavina izuzetne svestranosti i optimalnog komfora. Opel je prodao 2,7 miliona jedinica ovog modela, uglavnom porodicama i profesionalcima kojima su potrebna prostrana i fleksibilna vozila za prevaljivanje velikih distanci uz visoku dozu komfora. Nova Opel Zafira sada može biti poručena po početnoj ceni od 17.270 evra.
Nova generacija Opelovih IntelliLink info-zabavnih sistema, sa Apple CarPlay i Android Auto funkcijama, uz Opel OnStar (uključujući 4G/LTE Wi-Fi izvor internet signala tamo gde je dostupan), osiguravaju da Zafira nudi optimum kada je reč o digitalnoj povezanosti. Osim toga, Opel je uveo kompletno adaptivno LED prednje osvetljenje u segment, čineći stilski izražajnu Zafiru komfornim putujućim salonom za vozača i putnike.
Novi dizajn farova, zajedno sa potpuno novom sportskom donjom i gornjom maskom hladnjaka, daje karakter stajlingu nove Zafire. Prednja svetla se utapaju u masku hladnjaka, čineći na taj način jednu grafičku celinu. Skulpturalna hromirana pregrada logoa, optički se sjedinjava sa prednjim svetlima, naglašavajući utisak širine. Dodatno, tipično, precizno formirano Opelovo dnevno svetlo u vidu „dvostrukog krila“, naglašava karakter dizajna novog svetlosnog klastera. Unutra, nova Zafira dolazi sa potpuno redizajniranim kokpitom, sada sa jednostavnijom i elegantnijom postavkom. Novi dizajn ne samo što pruža optimizovanu preglednost ispred vozila, već takođe obezbeđuje da displej i kontrole počivaju u optimalnoj zoni domašaja. Ekran info-zabavnog sistema, koji je ranije počivao na vrhu centralne konzole, zamenjen je novim, integrisanim ekranom osetljivim na dodir, koji se nalazi niže, što je omogućilo eliminaciju mnogih dugmića. Uokviren pocinkovanim dekorom „u“ oblika, novi sedmoinčni ekran odlikuju unapređeni taktilni sistemi, čiji je kvalitet inspirisan vrhunskim tabletima. Novi, trodimenzionalno oblikovan volan sa malim i efikasno spakovanim poklopcem vazdušnog jastuka je dizajniran ne samo da izgleda sjajno, već takođe stavlja ergonomiju kao prioritet.
Opel nudi dva InteliLink info-zabavna sistema poslednje generacije za novu Zafiru. R4.0 IntelliLink će uvesti svet pametnih mobilnih telefona u ovaj putujući salon, nudeći kako Apple CarPlay, tako i Android Auto kompatibilnost. Dodatno, Opel će u ponudi je Navi 950 IntelliLink za kupce koji žele info-zabavni sistem sa integrisanom navigacijom. Naravno, Opel OnStar je takođe dostupan u novoj Zafiri sa sistemom automatskog javljanja u slučaju sudara, uz brojne druge funkcije uključujući preuzimanje destinacije (sa Navi 950) i 4G LTE Wi-Fi izvor internet signala, tamo gde je dostupan (omogućava povezivanje za do sedam uređaja, po jedan za svakog od sedam putnika). Ovo rezultira realnim prednostima za porodična putovanja, kao i za profesionalce koji žele da su povezani na internet tokom svojih putovanja.
Panoramski vetrobran se pruža od haube motora pa gotovo do B stuba. Pogled prema gore za putnike koji sede na prednjim sedištima je maksimalno nesputan. Dodatno, krovni prozor se direktno pruža iz vetrobrana i pruža se sve do zadnjeg dela vozila. Ovo naravno obezbeđuje da unutrašnji prostor bude okupan prirodnom svetlošću, podižući salonsku atmosferu na jedan viši nivo.
Novi AFL LED sistem automatski prilagođava svetlosne obrasce u odnosu na uslove tokom vožnje, tako da je optimalno osvetljenje obezbeđeno u svakom momentu, bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Ovaj svetlosni sistem odlikuje devet različitih funkcija/obrazaca osvetljenja, kao što su gradsko osvetljenje, osvetljenje za otvoren put, funkcija za osvetljavanje krivina, svetlo za podršku pri manevrisanju, stop režim (eko) i turistički režim. To nije sve, jer nova generacija Opel Eye prednje kamere vrši pozitivan uticaj na sve sisteme asistencije vozaču koje podržava, uključujući asistenciju dugih svetala (High Beam Assist) AFL LED sistema prednjih farova i asistenciju pri prepoznavanju saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist). Indikacija odstojanja (Following Distance Indication) takođe koristi prednju kameru i cilju detektovanja vozila koja se kreću ispred, dok upozoravanje na opasnost od čeonog sudara (Forward Collision Alert) obezbeđuje vizuelne i zvučne signale upozorenja kada se rastojanje u odnosu na vozilo ispred naglo smanjuje. Upozorenje izlaska iz vozne trake (Lane Departure Warning) se automatski aktivira pri brzinama preko 60 km/h i upozorava vozača u slučaju da vozilo nenamerno izlazi iz vozne trake, putem indikacije na instrument tabli uz zvučno upozorenje.
Dve dodatne stvari dostupne u novoj Zafiri, koje poboljšavaju komfor i doprinose redukovanju stresa su adaptivni tempomat i FlexRide. Adaptivni tempomat uz pomoć radara lociranog iza maske hladnjaka pomaže vozaču da održava odabranu brzinu držeći prethodno zadato rastojanje u odnosu na vozilo ispred. Pored brzine, željena distanca u odnosu na vozilo ispred takođe može biti određena od strane vozača – sa tri dostupne opcije: daleko, srednje i blizu. S druge strane, adaptivna, mehatronička FlexRide šasija, neprestano prilagođava ponašanje vozila u odnosu na situaciju u saobraćaju, stil vožnje i individualne preference vozača. Potencijalni kupci Zafire će takođe na raspolaganju imati široku lepezu dostupnih agregata. Opel će zadržati aktuelnu strategiju, obezbeđujući da nova Zafira bude jedino vozilo u segmentu sa kompletnom pogonskom ponudom u vidu dinamičnih benzinskih, dizel, kao i agregata koji za pogonsko gorivo koriste TNG i prirodni zemni gas.