Zbog velike potražnje za novom generacijom Suzuki Swifta u čitavom svetu, ovlašćeni uvoznik, prodavac i serviser automobila i motocikala poznate japanske marke, beogradski Euro Sumar, tek nedavno je uspeo da za kupce u Srbiji obezbedi dovoljnu količinu tih vozila s promptnom isporukom- odmah po okončanju finansijskih formalnosti.
U Euro Sumaru su odlučili da nagrade najbrže kupce ovog modela, kako one koji su strpljivo čekali na novog „mališana“, tako i one koji će tek ući u prodajne salone u Beogradu ili na Novom Beogradu: uz atraktivan auto dobijaju vredan specijalan, uslovno rečeno „personalizovan“ poklon – za svakog novog vlasnika drugačiji.
Premda Swift nije nepoznat model, u Srbiji ga mnogi tek otkrivaju i, kako tvrde u Euro Sumaru, pokazuju neskriveno oduševljenje pri prvom susretu s tim automobilom. Više je razloga za to – glavni je da aktuelna generacija Swifta, u svakom smislu, nudi neuporedivo više nego sve prethodne. Nadalje, novi Swift na većinu svetskih tržišta stiže direktno iz Japana, što je lako uočljivo po vrlo pedantno obavljenoj montaži i detaljnoj završnoj kontroli kvaliteta.
Jedan od dokaza njegove panplanetarne popularnosti je podatak da je od predstavljanja prve (internacionalne) generacije, 2004-te, do danas širom sveta prodat u više od 5,8 miliona primeraka! Taj model je nosilac brojnih nagrada, a najsvežija među njima je titula automobila godine u Japanu (2018 RJC Car of the Year Award) u kategoriji kompaktnih vozila.
Obrazlažući svoje odluku, nesumnjivo kompetentan RJC žiri (promoviše ga Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan), između ostalog navodi: „Swiht nove generacije je kompaktan automobil koji karakterišu prepoznatljiv, sportski dizajnerski stil, odlične vozne performanse, lako i logično rukovanje i jednostavnost u svakodnevnom korišćenju.“
Od brojnih konkurenata se razlikuje po tome što se nudi u natprosečno velikom broju različitih varijanti. Na naše tržište stiže s benzinskim motorima od 1.242 cm3 (četvorocilindarski DUALJET, 90 KS) i od 998 cm3 (trocilindarski BOOSTERJET, 115 KS) – oba i u verzijama s „blagim“ hibridnim pogonom, s tri paketa opreme, tri mogućnosti za izbor menjača (ručni petostepeni, automatski-CVT i automatski šestostepeni), prenosom snage samo na prednje ili na sva četiri točka… Kupci mogu da biraju i tri opcije za boju karoserije, uključujući i SO COLOR – dvobojnu kombinaciju (krov u jednoj, ostatak vozila u drugoj boji).
Swift je jedan od retkih u svojoj klasi koji u najluksuznijem paketu opreme Elegance (GLX) ima i elektronske „pomoćnike“ viđene samo u skupim automobilima više kategorije, kao što su, recimo, radarski sistem podrške pri kočenju i dualni sistem kamera za upozorenje i prinudno kočenje (praćenje saobraćajne trake i pešaka).
Za potencijalne kupce kojima su u fokusu interesovanja performanse i potrošnja, tek nekoliko osnovnih podataka: s motorom od 90 KS Swift postiže maksimalnu brzinu od 170 do 180 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 11, odnosno 12,6 sekundi, a prosečno troši od 4,3 do 4,9 litara na 100 km (sve brojke zavise od izbora menjača). Snažniji motor omogućava da mali „zvrk“ postigne i svih 195 km/h, a da do „stotke“ ubrza za samo 10 sekundi, uz vrlo razumnu prosečnu potrošnju, koja, u zavisnosti od menjača, iznosi od 4,3 do 5,0 l/100 km.