Osamnaesti put zaredom, Metro Market, specijalizovano preduzeće koje se bavi tržišnim komunikacijama u oblasti automobilizma, organizovalo je putem Interneta najmasovnije odlučivanje o automobilu godine na ovim prostorima. Izbor NetAuto je akcija sa najdužom tradicijom u Srbiji. Od 2002. svake godine posetioci Interneta – učesnici svojevrsnog žiriranja, nagrađuju najbolje novo izdanje u svetu automobila.
Ovog puta u konkurenciji za titulu NetAuto 2020. našlo se dvanaest modela iz aktuelne svetske automobilske produkcije: BMW serije 1, Kia X-Ceed, Mazda CX-30, Mercedes-Benz CLA, Nissan Juke, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru Forester, Škoda Scala, Toyota Corolla Hatchback i Volkswagen Golf.
Najveći broj automobila koji su bili u konkurenciji za titulu NetAuto 2020 u nekom smislu predstavljaju izuzetan proizvod, bilo da je reč o enterijeru, dizajnu, performansama, aktivnoj i pasivnoj bezbednosti, elektronskim sistemima koji pomažu vozaču, pogonskim agregatima …
„Žiri“ sastavljen od svih onih koje zanimaju automobili tokom januara i februara 2020. ocenjivao je dizajn, tehničke karakteristike, tehnološke inovacije, ekonomičnost, bezbednost, funkcionalnost i druge kriterijume i glasao za model koji zaslužuje laskavu titulu NetAuto 2020. Podršku izboru pružili su i neki od najposećenijih automobilski sajtova u Srbiji – B92.net, autoblog.rs, automagazin.rs, makina.rs, carsdata.com, mojsvetbrzine.rs…
Osnovna prednost ovog izbora jeste u tome što se, glasanjem na Internetu po principu jedna e-mail adresa – jedan glas, ali i potpunim izuzimanjem uvoznika i prodavaca automobila iz procesa organizovanja akcije obezbeđuje njegov potpuni kredibilitet.
U 18. krugu ovog tradicionalnog „žiriranja“ novi Golf osvojio je 23,47 odsto glasova i superiorno se izborio za primat među dvanaest konkurenata. Do sada je Volkswagen dva puta osvajao titulu NetAuto: Polo je bio pobednik u prvom izboru održanom 2003, da bi uspeh ponovio i deset godina kasnije – 2013. godine.
Golf osme generacije osvojio je titulu NetAuto 2020. godine i pre nego što je počeo da se prodaje u Srbiji, što dokazuje veliku popularnost i kod nas. Kako najavljuju u Porsche SCG, novi Volkswagen Golf u prodajne salone u Srbiji trebalo bi da stigne krajem avgusta.
Titulu NetAuto, automobil godine u Srbiji do sada su osvajali Volkswagen Polo (2003), Citroen C2 (2004), Opel Astra (2005), Renault Clio III (2006), Dodge Caliber (2007), Renault Laguna III (2008), Toyota Avensis (2009), Volkswagen Polo (2010), Citroen DS3 (2011), Subaru XV (2012.), Mercedes-Benz A Klase (2013) Peugeot 308 (2014), Honda Civic (2015), Audi A4 (2016.), Toyota Corolla (2017), Škoda Karoq (2018) i Ford Focus (2019).
Priča o Golfu, najuspešnijem modelu marke Volkswagen svih vremena započela je pre 45 godina. S više od 35 miliona proizvedenih primeraka u sedam generacija Golf već decenijama postavlja standarde u kompaktnoj klasi i do danas ima ulogu lidera u uvođenju najnovijih tehnologija.
Ovaj kompaktni model osvojio je mnoštvo nagrada, među kojima su i Car of the Year, World Car of the Year, Auto Trophy, Best Cars, Top-Gear – All the car you’ll ever need, What Car itd.
Od ove godine svoj „život“ počinje novorazvijena, osma generacija: digitalna, umrežena, prediktivna, s intuitivnim rukovanjem i inovativnim električnim sistemima. Nijedan Golf do sada nije bio progresivniji. Ponudom od čak pet hibridnih verzija uvodi električnu revoluciju u klasu kompaktnih automobila, a njegova digitalna arhitektura unutrašnjosti omogućava novu dimenziju intuitivnog rukovanja. Kao prvi model marke Volkswagen, koristi kolektivnu „inteligenciju“ saobraćaja putem Car2X tehnologije i tako prediktivno (predviđajuće) upozorava na opasnosti.
Novi Golf donosi revoluciju i u sistemima podrške vozaču. Sistemi u novom Golfu nisu povezani samo jedni s drugima, nego su, zahvaljujući Internet jedinici za povezivanje (OCU), povezani i sa svetom van Golfa. Takozvana Swarm inteligencija postaje stvarnost i predstavlja početak nove faze bezbednosti saobraćaja. Mnoge novine novi Golf donosi i ispod poklopca motora, a, osim još boljih i štedljivijih turbo benzinskih TSI i turbo dizel TDI motora, u ponudi biće i pet hibridnih verzija, kao i pogon na zemni gas (TGI). Svi benzinski i dizel motori imaju direktno ubrizgavanje i turbo punjenje. Raspon njihove snage iznosiće (nakon uvođenja svih motora na tržište) između 66 kW/90 KS i 221 kW/300 KS.
Izvor: Metro Market, fotografije: Metro Market, Volkswagen